דברים שהורים צריכים לדעת על התנהגות לא טובה של ילדיהם

5 דברים שהורים צריכים לדעת על התנהגות לא טובה של ילדם.

אף אחד לא אמר לכם שהורות היא דבר קל. הורות מקפלת בתוכה מצבים והתמודדויות מורכבות החל ממטלות הבית שלא נגמרות דרך מחסור בשינה או מדאגה אם כל זה להמשיך לנהל את אורך החיים שהיה לנו לפני שהילדים נולדו.

רובינו נרתמנו למשימת ההורות מבחירה ומאהבה ולמרות התובענות שיש בהורות אנחנו עושים אותה בשמחה ונהנים ממנה.

על ההורים לשים לב ל 5 סימנים חשובים בהתנהגות \"מעצבנת \"/מציקה של התינוק ברצון שלו לתשומת לב.

  1. הילד יתווכח ינהל מסע ומתן יתלונן ויילל מסיבה אחת פשוטה כי הוא יכול וזה עובד בשבילו. התחננות לגלידה או סירוב עיקש לאכול את הירק שלו  הכל מכוון מטרה אחת בלבד לקבל את שחשקה נפשו. הילד יודע לזהות איזו הנהגות שתתגמל אותו במה שחשקה נפשו. כאשר ההתנהגות הלא רצויה של הילד תפסיק לייצר לו הצלחות בדר\"כ הוא יפנה להתנהגויות טובות ומקובלות יותר.
  2. כאשר הילד ישיג את מבוקשו בהתנהגות לא רצויה הוא יטמיע את ההנהגות הזו ישכלל אותה ויחזור אליה. ילדים הם חכמים ברגע שהם יפרצו את הקוד ההורי הם יבינו איך להשיג יותר ממה שהם רוצים ופחות ממה שהם אינם רוצים. הם ינצלו כל טכניקה קיימת לטובתם. הילדים אינם מפלצות מעולם אחר הם לומדים מהר מאוד מההורים איך המערכת המשפחתית עובדת. אם תגלי איך להשיג כל בוקר קפה חינם בבית הקפה האהוב עליך לא תנצלי זאת?
  3. כאשר ההורים משנית את דרך התגובה שלהם ההתנהגות איתה תשתנה גם ההתנהגות. החדשות הטובות שילדים מבינים מהר מאוד שההתנהגות שלהם לא עובדת יותר לטובתם. כאשר ילד יתנהג בצורה נטולת רסן ולא ישיג דבר מהתנהגות זו הוא יבין מהר מאוד שהתנהגות זו לא מועילה לו ויפסיק אותה, למשל אם הילד יתחנן יילל לעוד זמן מסך או לעוד ממתק וכתוצאה מכך הוא ישיג את ההפך לא יהיה לו יותר זמן מסך או אין יותר ממתקים הוא יזנח את ההתנהגות לטובת ההתנהגות רצויה יותר.
  4. בכדי להימנע מלתגמל התנהגות חסרת רסן פשוט התעלם ממנה. ברגע שאמרת לא לחבילת ממתקים בסופר או אמרת לא לצעצוע בחנות צעצועים התעלם מהתלונות והיללות של הילד פשוט אל תגיב בכלל. כמו גם התעלם מכך שהילד לא מעוניין לאכול את האוכל הבריא שהגשת לו, אתה לא מנהל עם הילד מסע ומתן. הילד יפסיק את ההתנהגות הזו ברגע שהוא יבין שאין בהתנהגות זו שום תועלת עבורו. מדוע שימשיך לנהל מסע ומתן ולילל שהוא רואה שהוא לא משיג כלום דרך התנהגות זו.
  5. התעלם מההתנהגות הלא רצויה לא מהילד. ילדים זקוקים לתשומת לב לכן חשוב מאוד לתת להם אותה אבל, לא בהקשר של התנהגות לא טובה. נהל איתם שיחה כאשר הם מסוגלים להקשיב למד אותם מה היא התנהגות הרצויה מה הכוונה למילוי הוראות מצא איתו את הדרך להגיב אחרת שהוא מתוסכל  ותגמל אותו על זה כאשר הם מיישמים את ההתנהגות הרצויה בעיקר דרך חיזוקים חיוביים תשומת לב אוהבת. 
שתף את הפוסט: